6 stycken pluggtips!

Ingen tycker det är roligt att plugga, och det är en av de få sakerna jag bokstavligen inte KAN göra. Ser ingen mening att ta fram matteboken och börja plugga på en helg? Nejnej. Men när man verkligen måste plugga så är det smart med lite tips, som jag fixat fram åt er.
 

1. Städa undan på din plats där du tänker plugga, för att skapa en bra miljö som möjligt. Annars så kan man alltid sätta sig i vardagsrummet eller gå till biblioteket i närheten och sitta där och plugga.

2. Tag fram vatten, kaffe eller mellanmål som du kan tänkas vilja ha om 20 min.

3. Sätt upp mål! Vad vill du kunna ha uppnått idag? 

4. Sätt upp delmål! Vad ska du ha gjort inom en timme eller innan lunch?

5. Stryk oviktiga saker. Mindre akuta ting kan du istället skriva upp i kalendern. 

6. Lägg mobilen åt sidan! Arbeta i 30 min och sedan svara på sms/missade samtal.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

RSS 2.0