TILLBAKS FRÅN GREKLAND

Sådär mina kära underbara läsare ska jag berätta lite om Grekland och där vi var!
Vi var i Chania, inte i staden men vid chaniakusten.
 
Mat: 
Maten är jättegod på de flesta ställerna och det gäller att man hittar en resturang man gillar så man kan bli stammis. Vi landade på en resturang som heter Waves, som ligger i Platanias vid stranden. Jättefräsht och jättegod mat, om någon skulle förmodan ta sig dit så ät American Burger, för den är otrolig.
Det mesta som finns på menyn är souvlaki (köttspett), gyros i pita, kycklingfilé, pommes och såna saker. 
 
Platser: 
Vi åkte bil till Elafonissi, som var JÄTTEfint verkligen, kändes som att vara i Thailand! Kritivit strand men dock blåsigt. Mycket folk och sådär. Det tog cirka 1,5-2 timmar dit, för man åker längst bergets ytterkant så man åker aldrig på en ''rak'' väg så att säga men verkligen värt det. 
 
Sen åkte vi flera gånger in till Chania stad, och till gamla hamnen där det finns ett flertal mysiga resturanger. Det är jobbigt i trafiken och jag fick panik ett antal gånger för man inte kom fram på moppe haha. Det  är helt okej shoppping och vanliga butiker finns där som bershka, hm, zara, pull and bear osv. Men inte jättemycket.
 
Sen stannade vi på flera stränder påväg hem från elafonissi också, längst västkusten, som också var mycket sevärt. I Platanias finns det fler butiker och resturanger än i ex kolimbari och Maleme.
 
Övrigt:
Det var jättemysigt som oss som par att åka dit, för det var väldigt ''lugnt'' men ändå inte lixom. Men ska man på festresa eller vill ha jättemycket att göra hela tiden rekommenderar jag att åka någonannanstans på Kreta!
 
Mycket barnfamiljer också. Rätt dyrt allting, ex att hyra vattenskoter 15 min kostade 45 euro.
 
Men vi hade det jättemysigt och här är massa bilder från resan.

























 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

RSS 2.0