6 tips för att tycka träning är roligt!

Hej mina vänner. Får höra några gånger i veckan folk som är helt överaskad till min postivia inställning till min träning. Många frågar om jag vill bli smal. Svaret som ni redan vet är NEJ. Jag tränar mest styrketräning för det är det jag tycker är kul. Annars borde jag sprungit på bandet hela dagarna!
 
Men... till saken. Många förstår inte hur jag finner motivation att ens gå till gymmet varje dag. För många är det jättesvårt att ens ta sig dit så jag har samlat mina personliga bästa tips helt enkelt.
 
1. Hitta den träningsform som du tycker är rolig. 
Träna inte gym och styrka om det inte är din grej, MEN ge allt en chans. Ge löpning en chans, ge styrketräning en chans, crossfit. För vissa passar pass mycket bättre, så kör din grej och det du trivs med!
 
2. Sätt upp mål.
Denna punkt är för mig så himla viktig för att jag ska bli motiverad till att träna. Och vissa perioder är det skittråkigt att träna just för man inte vet VARFÖR man tränar. Mål är ALLTID roligare. ALLTID. Små mål eller stora, spelar ingen roll. VIll du tävla? Vill du gå upp i vikt och bygga muskler? Vill du kunna lyfta 100kg mark? Vad är det DU vill?
 
3. ÄT. ÄT ÄT ÄT!
Mat är SÅ himla viktigt för träningen. Man tränar för att äta och man äter för att kunna träna. Det är som en cirkel. Tänk er att om ni tränar får ni UNNA er mer godsaker. Tränar man x antal i veckan kan man utan dåligt samvete äta en ben and jerry och 50 bullar på helgen. Och sen är maten viktig för att äter du ingenting orkar du inte heller någonting, och hur kul är det att komma till träningen och inte ens orka gå upp för trapporna och blodsockret ligger på 0? Inte roligt alls.
 
4. Köp nya träningskläder ofta!
De som känner mig vet att detta är min grej. Lägger nästan alla mina pengar jag får över på träningskläder. För att få komma till gymmet i nya kläder är så jävla nice. Man känner sig så fräsh och det är roligt att visa upp de. Färgglada som svarta kläder. Långärmat som linnen och tshirts, budget kläder som jättedyra. 
 
5. Träningen är viktig för dig.
Träning för mig är så himla naturligt för jag söker balans. Sitter jag still en hel dag ska jag fanemig röra på mig. Hur bra tror ni det är att sitta hela dagarna? Det blir rutin och det blir kul, och det är så himla nyttigt för din kropp och ditt huvud. Vi är praktiskt taget gjorda för att träna och röra på oss hela tiden. Att kunna koncentrera sig i skolan och känna sig fokuserad är så himla värt för mig. Jag BEHÖVER träningen.
 
6. Tänk inte, bara GÖR
Håll inte på att överanalysera träningen, då blir den bara jobbigt. Håll inte på att vela ''ska jag gå till gymmet, eller ska jag ligga här?'' det är då det blir jobbigt. Matcha in den med din vardag, direkt efter skolan ex. Gör det bara så faller det helt naturligt sen.
 
7. Hitta folk som inspirerar.
Hitta folk på ex instagram som inspo. Som får dig att VILJA gå och träna. Som ex yoga girl eller alexandra bring. Vem som helst, bara börja följa några stycken så blir man dagligen motiverad till att göra det.
 
 
 

Lip liner

 
Så himla läskigt med lip liner, och framförallt jag som får så himla röda läppar hehe, men var tvungen att testaaa

Ny almenacka!!

 
 
Sååå himla skönt, har gått och verkligen längtat till att den ska komma och idag kom den!
beställde från personligalmanacka.se och där kan man välja egna fram och baksidor, vad som ska va med i kalendern, som ni ser här i min så har jag en flik som heter ''dagens träning'' och sen bara vanliga ränder där jag kan anteckna småsaker om jag vill. Jättebra. Verkligen jättebra.
 
Tusen tack till personligalmanacka 

Om

Min profilbild

RSS 2.0