Mina tre bästa motivationstips till att träna!

Hej alla underbara själar där ute. Jag tänkte faktiskt ta och göra er en tjänst.  Jag tänkte droppa de TRE största motivationstipsen jag använder på mig själv när motivationen är borta och jag behöver mig själv,
 
1. Ha något att se framemot.
Låter jätteytligt men det hjälper faktiskt. Utomlandsresor, fotograferingar eller event exempel.
Som nu, jag är jättemotiverad till att vässa min form till Grekland i sommar. Det är lixom ett mål eller deadline jag har. Det känns jävligt bra. Annars, vem ska man hänga på gymmet för?
 
2. Ät nyttigt
Äter du bättre/nyttigare men även låter dig unna dig ibland gör det automatiskt att du blir mer motiverad till att träna mer och sedan även fortsätta äta nyttigt. Det blir som en faktor som stärker den andra.
 
3. Skaffa någon att träna med
Att ha någon att träna med gör verkligen mycket. Då kan man snacka om allt, skoja lite, käka middag tillsammans och allt. Det blir som ett till tillfälle att träffa en skön kompis. Och sen kan man dra i varandra när den andre är lite lat och inte orkar. 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

RSS 2.0